ويژگي جديد کنسول جست و جوي گوگل براي دامنه سايت
نوشته شده توسط : گرگ سفید

هم اکنون زمان آن رسيده است که با ويژگي‌هاي قديم دامنه وب سايت خداحافظي کنيم و با ويژگي هاي جديد دامنه وب سايت آشنا شويد. اين روش يک روش خودکار جديد براي جمع آوري تمام داده هاي سئوي وب سايت شما در کنسول جستجوي گوگل است.

 

شرکت گوگل اعلام کرده است که ويژگي جديد دامنه يا Domain Property را راه‌اندازي کرده است. اين ويژگي سئو به شما اجازه مي دهد تا داده هاي سئو ي وب سايت خود را از يک دامنه کلي در کنسول جستجوي گوگل مشاهده کنيد. اين ويژگي مي تواند http, https, www, non-www, m-dot, و ساير موارد مشابه را درون يک بخش مشترک به يکديگر متصل کند تا نماي کلي عملکرد سايت و خطاها و هشدار هاي مربوطه را در کنسول جستجوي گوگل به دست آوريد.

اين ويژگي چيست؟

اين ويژگي جديد که در بخش کنسول جستجوي سئو ي گوگل کار مي‌کند، به صاحبان سايت، وب مسترها، توسعه دهندگان و جستجوگرها نماي کلي يک دامنه را در مکاني خاص نمايش مي دهد تا اين افراد بتوانند آن ها را مشاهده کنند. شرکت گوگل روز سه‌شنبه اعلام کرد که ويژگي قديم مشاهده دامنه هاي وب سايت به زودي حذف خواهد شد و کاربران و صاحبان وب سايت مي توانند از ويژگي جديد استفاده کنند. بنابراين شرکت گوگل امروز صبح، ويژگي جديد دامنه را براي جايگزيني با روش قديم اعلام کرد. اين ويژگي سئو در ماه نوامبر مورد آزمايش قرار گرفت و مراحل متعددي را طي کرد.

اين ويژگي چگونه کار مي کند؟

شرکت گوگل اعلام کرد ويژگي جديد دامنه براي تمام URL هاي سئو ، از جمله تمام پروتکل‌ها زير دامنه ها و مسير هاي متفاوت، داده‌ها و ... استفاده مي‌شود. براي مثال، اگر اين ويژگي جديد را براي وب سايت example.com انتخاب کنيد، داده هاي مورد نظر شامل تمامي زير دامنه هايي است که با آن مطابقت دارد .

چگونه مي توان از آن استفاده کرد؟

در حال حاضر ممکن است هنوز قادر به استفاده از اين ويژگي نباشيد و آن را در بخش کنسول جستجوي گوگل مشاهده نکنيد، اما شرکت گوگل اعلام کرد اگر پيش از اين تنظيماتDNS را انجام داده باشيد، کنسول جستجوي سئو ي گوگل به طور خودکار در طي چندين هفته آينده با استفاده از داده هاي مربوط به سئو ، تمامي گزارش ها ويژگي هاي جديد خود را فعال مي کند. اگر همچنان تنظيمات DNS خود را فعال نکرده ايد، بر روي Add New Property کليک کنيد، به قسمت Property Selector برويد و دامنه ي جديد را به آن اضافه کنيد و از دکمه ثبت DNS استفاده کنيد.

از آن جايي که اين ويژگي به طور خودکار تنظيم مي شود، شرکت گوگل اعلام کرد اگر خواهان استفاده از اين ويژگي جديد نيستيد و همچنان قصد داريد تا به روش قديمي سئو ي دامنه وب سايت خود را بررسي يا آن را ثبت کنيد، از يکي از تکنيک هاي زير استفاده کنيد:

  • در قسمت Performance Report، فيلتر صفحه ي مورد نظر را به آن اضافه کنيد تا بتوانيد پروتوکل ها يا زير دامنه هاي خاص را مشاهده کنيد.
  • ويژگي URL-Prefix را براي بخش هايي از دامنه خود ايجاد کنيد. به عنوان مثال براي دامنهExample.com ، از ويژگي Additional Properties براي m.example.com, http://example.com, https://example.com/spain و ... استفاده کنيد.

دليل اهميت اين ويژگي

ابتدا، اين ويژگي سئو خاصيت خاصي را فراهم مي کند که کنسول جستجوي قديمي گوگل از آن بهره نمي برد. ثانيا، از آن جا که اين ويژگي از طريق تاييد DNS به طور خودکار فعال مي شود، نيازمند است تا بتوانيد به سوابق DNSخود دسترسي داشته باشيد و بتوانيد چگونگي تغيير اين سوابق را درک کنيد. ممکن است نياز باشد تا با ارائه دهنده هاستينگ خود مشورت کنيد و پس از آن بتوانيد سوابق دي ان اس خود را تغيير دهيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/97/





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: